General 27 juny 2025

Impuls per la 4a edició del FICAC, que estrena nova pàgina web

El festival ja té programades sessions al juliol pel territori català amb noves propostes cinematogràfiques. En línia amb el nou model de cooperació cultural, s’ha renovat la pàgina web per ampliar l’abast del seu públic.

El Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya (FICAC), és un projecte impulsat pel Fons Català i l’Associació CinemÀfriques que des del 2022 ja ha recorregut més de 30 municipis catalans, on s’han programat més de 110 projeccions de films realitzats a l’Àfrica o per la seva diàspora, i que ja han vist més de 1.700 espectadors.

El catàleg inclou més de 25 peces cinematogràfiques, que tracten eixos com les migracions, els colonialismes, els feminismes o la crisi climàtica. La proposta del festival és oferir als municipis catalans la reproducció de films africans amb la idea d’utilitzar el cinema com una eina de cohesió i transformació social.

La pàgina oficial del festival s’ha renovat amb una agenda més visible, un apartat nou d’actualitat i notícies, i un nou formulari de contacte per facilitar als governs locals i entitats interessades una programació del festival.

La nova web té un apartat dedicat a la 4a edició del FICAC, que reforça el model de cooperació cultural per donar visibilitat a nous talents cinematogràfics, escoltar al públic a través de les seves valoracions (amb un reconeixement a la pel·lícula més votada), i debats i col·loquis amb l’equip del FICAC i representants del teixit social i associatiu del territori. Enguany, els films escollits han estat Disco Afrika: Una història malgaix (Luck Razanajaona, 2023), Banel & Adama (Ramata-Toulaye Sy, 2023), Beutset (L’aurora) (Alicia Mendy, 2024), Xalé (Moussa Sène Absa, 2022), Lees Waxul (Yoro Mbaye, 2024) i Samedi Cinema (Mamadou Dia, 2016), algunes de les quals ja es van reproduir a diferents ciutats catalanes i senegaleses en el marc del Dia d’Àfrica.

El FICAC 2025 al juliol

Aquest mes de juliol hi ha programada una sessió del film Banel & Adama, el 8 de juliol a Barcelona (a les 21:15h, a la Plaça Sant Felip Neri). A Tarragona, es faran quatre projeccions els dies 9, 16, 23 i 30 de juliol (a les 21:30, a l’Espai Jove La Palmera Tarragona. Veure totes les localitzacions